Tutaj jesteś

Pancerna benzyna

30 września 2021 Motoryzacja najlepsze silniki benzynowe

Silniki benzynowe to efekt wieloletniej pracy konstruktorów, projektantów, a także wielu innych ludzi. Silniki benzynowe możemy podzielić na 2 podstawowe grupy, czyli wolnossące i turbodoładowane.

A zatem jakie są najlepsze silniki benzynowe?

Nasze zestawienie rozpoczniemy od silników wolnossących czyli nie posiadających doładowania.
Do najlepszych silników benzynowych możemy zaliczyć:
-Silnik Hondy 2.0 i-VTEC (K20A). Występował on w 7 generacji popularnego Civica ale także jego większych braci pokroju Acorda siódmej generacji, a także Hondy CR-V oraz FRV. Honda znana jest z udanych silników benzynowych, a także systemu zmiennych faz zaworowych VTEC których konstrukcja pozwala na pogodzenie dynamiki z rozsądnym spalaniem. Jeżeli cokolwiek nie domaga w napędzie Hondy, to są to najczęściej łożyska skrzyni biegów. Przy agresywnej jeździe w grę wchodzi także podwyższone zużycie oleju.

Silniki samochodowe

-Silnik BMW M52. Występował on między innymi w BMW serii 3 E36, BMW serii 3 E46, BMW serii 5 E39, BMW serii 7 E38, BMW Z3.
Silnik produkowany w latach 1994-2000 o pojemnościach 2.0 , 2.5 oraz 2.8 litra. Prosty, popularny i stosowany w wielu modelach BMW silnik jest trwały i i znosi zaniedbania eksploatacyjne czy konieczność jazdy na paliwie gazowym. Za najlepszą odmianę uchodzi najmocniejsza, 193-konna wersja M52B28TU o pojemności 2.8 l, która pojawiła się w gamie modelowej w 1998 r.
-Silnik Subaru EJ20. Silnik ten występował w takich modelach jak Subaru Forester, Subaru Legacy, Subaru Impreza i okazały się praktycznie niezniszczalne w wersjach wolnossących. Kultowy bokser Subaru pięknie brzmi i jest żywotny. Prędzej podda się skrzynia niż sam silnik.
Pora zatem na co nieco o silnikach turbodoładowanych, a ich reprezentantami będą:
-Silnik Volkswagena 1.8 Turbo. Bardzo udana konstrukcja, produkowana w latach 1996-2010 i zasilał większość modeli koncernu Volkswagena. Seryjnie oferuje od 150 KM wzwyż, przy zachowaniu przyzwoitego spalania na poziomie 10l na 100 kilometrów.
-Silnik Volvo B52. Produkowany w latach 1993-2016 o pojemnościach od 2.0 , 2.3 , 2.4 , a także 2.5 litra. Pięciocylindrowy silnikowi Volvo trafił także do Fordów takich jak Kuga, Mondeo czy S-MAX a także Focusa ST i RS. Dopóki kierowca nie próbuje podnosić ciśnienia doładowania lub na inne sposoby zwiększać mocy i momentu silnika, jest on trwały.
-Silnik Toyota 2JZ GTE. W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć legendarnego 3 litrowego silnika Toyoty znanego między innymi z Toyoty Supry JZA80 czyli jej 4 generacji. Posiadał on seryjnie 2 turbosprężarki i w zależności od rynku zbytu nominował się mocą od 280 do nawet 325 koni mechanicznych.

roboty pakujące

Redakcja pangadzet.com.pl

Jestem pasjonatem nowych technologii, motoryzacji i wszystkiego, co może ułatwić życie – od smartfonów po nowinki w świecie zdrowia i pracy. Na blogu pangadzet.com.pl dzielę się przemyślanymi recenzjami, ciekawostkami i praktycznymi poradami. Piszę tak, jak rozmawiam z przyjaciółmi – zwięźle, na temat i z odrobiną humoru. Wpadnij do mnie po solidną dawkę wiedzy i inspiracji!

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?