Samsung Galaxy S6 i S6 Edge – 10 mln sprzedanych egzemplarzy

0

Samsung Galaxy S6 i S6 Edge, nowe smartfony Koreańczyków, zostały oficjalnie zaprezentowane podczas marcowej konferencji Unpacked, zaraz przed rozpoczęciem targów MWC. Urządzenia wzbudziły spore zainteresowanie wśród branżowej prasy – producent zdecydował się bowiem nie tylko na mocną specyfikację techniczną, ale też odświeżył design swojego flagowca i zapowiedział własny system płatności mobilnych o nazwie Pay. Tymczasem w sieci pojawiły się już pierwsze wyniki sprzedaży nowych modeli i ciężko nie zauważyć, że trochę rozczarowują.

Jak donosi serwis Yonhap News, powołując się jednego z wysoko postawionych pracowników Samsunga, do klientów trafiło już przeszło 10 mln sztuk Galaxy S6 i S6 Edge. To dużo słabszy wynik niż w przypadku poprzednich flagowych smartfonów Koreańczyków. Galaxy S5 osiągnął identyczną sprzedaż w ciągu pierwszych 25 dni od daty rynkowego debiutu, a Galaxy S4 potrzebował na to 27 dni. Dla porównania zaprezentowane w Barcelonie smartfony trafiły do oficjalnej dystrybucji 10 kwietnia, a pod uwagę trzeba wziąć również fakt, że mówimy tu nie o jednym, ale o dwóch modelach.

 

Galaxy S6 został wyposażony w 5,1-calowy ekran o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli, ośmiordzeniowy procesor Exynos 7420, 3 GB pamięci RAM, 16-megapikselowy parat fotograficzny i baterię o pojemności 2550 mAh. Niestety w nowym modelu akumulator jest niewymienny, co można uznać za jedną z jego największych wad. Trudno również nie zauważyć, że sam smartfon jest dość drogi. Najtańszy wariant kosztuje w Polsce niecałe 3000 zł.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKiedy kolejna wersja Google Glass?
Następny artykułGalaxy Note 4 – pierwsze wrażenia
Mam na imię Maciek i studiuję w Krakowie. Interesuję się technologią mobilną, a w wolnych chwilach lubię grać w gry.